این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری
سرخط خبرها
توجه ویژه آستان قدس رضوی به جوانی جمعیت | کاهش هزینه باروری از ۳۰ به ۵ میلیون تومان

توجه ویژه آستان قدس رضوی به جوانی جمعیت | کاهش هزینه باروری از ۳۰ به ۵ میلیون تومان

  • کد خبر: ۲۰۳۰۶۲
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
هزینه‌ی باروری در بیمارستان میلاد که بین ۳۰ تا ۵۰‌میلیون تومان بود، امروز با حمایت آستان قدس رضوی به ۵ الی ۶‌میلیون تومان رسیده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با شهربانو، در خصوص اهمیت آستان قدس رضوی به بحث جوانی جمعیت کشور اظهار کرد: ما درباره‌ی سرفصل بسیار مهم جمعیت جوان کشور در دو محور اساسی، برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

مسئله اول تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری است که در این زمینه تلاش کردیم گره ذهنی مردم در بحث فرزندآوری را باز کنیم. به عنوان مثال افرادی بودند که می‌خواستند بحث تبلیغ در زمینه فرزندآوری را انجام دهند، اما مهارت لازم برای پاسخ به شبهات و مسائل این موضوع را نداشتند، در همین راستا سال گذشته دوره‌ای طراحی شد برای ۵۰۰ نفر از افراد مستعدی که علاقه داشتند در این زمینه تبلیغ کنند و از اساتید ملی برای آموزش این افراد دعوت شد، بعد از این دوره ۲۰۰ نفر خواستار دوره تکمیلی بودند.

جعفر رئیسیان زاده بیان کرد: مسئله دوم تسهیل فرزندآوری است که در این زمینه تغذیه مادر موضوعی بسیار مهم است. مادرانی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و سوء تغذیه احتمال سقط جنین برایشان وجود دارد؛ ما سعی کردیم با حمایت‌های انجام‌شده بحث اقتصادی مادران را با بسته‌های ارزاق عمومی حل کنیم و این مادران در شبکه ما قرار گرفتند.

گروه دیگر مادرانی بودند که در دوران عقد باردار شده بودند و قصد سقط جنین را داشتند؛ این گروه هم در اولویت حمایت‌های بنیاد کرامت رضوی قرار گرفتند و ما برای آن‌ها برنامه‌های خاص داریم.

رئیسیان‌زاده توضیح داد: بیمارستان میلاد مشهد که بنا بود به‌ طور تخصصی در زمینه‌ی ناباروری فعالیت کند، به دلیل کمبود بودجه و امکانات با تأخیر ۲‌ساله در ساخت و تجهیز روبرو شد که به دستور مستقیم تولیت معزز و ورود متمرکز آستان قدس رضوی این بیمارستان تکمیل و تجهیزات لازم برای آغاز به‌کارش تأمین شد.

آستان ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج حدود ۱۴‌میلیارد تومان برای راه‌اندازی این بیمارستان هزینه کرد. با راه‌اندازی این مرکز هزینه‌ی باروری که بین ۳۰ تا ۵۰‌میلیون تومان بود، امروز به ۵ الی ۶‌میلیون تومان رسیده و حتی اگر زوجین این هزینه را نداشته باشند با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات می‌توانند از خدمات مرکز استفاده کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.